שמתם לב פעם, שחלקם הגדול של מבני התעשייה בישראל (ובעיקר בירושלים) מתפרסים על קומה אחת רחבה או מקסימום שניים? חשבתם מה הסיבה לזה?
כמובן, כלכלית 🙂
מבני תעשייה זקוקים לאפשרויות שינוע קלות ונוחות – משאית מגיעה ונכנסת פנימה, העובדים ממהרים לבצע פריקת וטעינת סחורה, אף אחד לא מעוניין לבזבז אנרגיה וזמן בהעברת מטען מקומה לקומה.
במשך עשרות שנים זה עבד ככה, והכל היה מצויין.
עם השנים מצוקת הדיור גברה, אזורי תעשיה הפכו לאזורי מסחר ותעסוקה, מגדלי מגורים נבנו בכל מקום ולא נותרו מספיק שטחי תעשייה בירושלים.
עיריית ירושלים החליטה להפוך את אזור התעשיה עטרות לאזור תעשיה מתקדם, חדשני ומבוקש על ידי השקעה בתשתיות לצד הקצאת שטחי בניה באזור. אך למרות זאת חשוב לנצל את השטח באופן מקסימלי, הגיע הזמן למצוא פתרון ולאפשר למבני תעשייה להתרומם לגובה.
יצאנו לחפש רעיונות יצירתיים לתכנון מבנה תעשייה לגובה ו׳ייבאנו׳ מחו״ל פתרון תכנוני מדהים, ׳קונספט המשאית׳, הקונספט מאפשר נגישות מלאה עם רכב או משאית לכל אחת מקומות המתחם. כך ניתן לפרוק ולהטעין סחורה בקלות וביעילות ואף לשנע אותה החוצה.
בזכות הפתרון המדהים הזה, אפשר לנצל במקסימום את זכויות הבניה ולבנות גם מבנים תעשייתיים לגובה.
אך זה עדיין לא מספיק.
דמיינו אולם תעשייה ענק, שמלא ברמפות ברוחב שמספיק למעבר של משאית, מקומות חניה המיועדים לפריקה וטעינה. היכן ישאר מקום לאחסן?
עקרונות התכנון האופטימליים הם – 40% מהשטח מיועד לשירות מעליות, תובלה, חניה וכו׳ ו 60% לשימוש מלא.
בחלק מהערים בארץ, ניתן לבנות את הרמפות מסביב למבנה עצמו אך בירושלים לא הצלחנו לאשר זאת בתחילה. הגענו לראש העיר, הוא הבין את הפתרון המדהים למיקסום שטחים באופן יעיל ומקצועי, כך שהוא נרתם לסייע לנו להובלת שינוי תב״ע בעיר ירושלים המאפשר לתכנן מבנים עם רמפות חיצוניות, כך הצלחנו להשליש את שטח הבניה בכל מקום!
לסיכום, אז מה עשינו?
תכנון – הבאנו פתרון חדשני עם קונספט ייחודי
רישוי – הצלחנו לפתור בעיית רישוי תוך קיצור הליכים
פיתוח – בזכות התכנון המדוייק, בעלי הקרקע השביחו אותה פי כמה וכמה